1. Majte jasný cieľ

Najväčšia chyba, ktorú začiatočníci robia je, že nemajú jasný cieľ.
No skúsenejší,  tí majú vždy cieľ či už ide o súťaž alebo iba o snahu zlepšiť svoj predchádzajúci PR (osobný rekord) . Hľadajte nové výzvy, nové ciele a keď ste ich dosiahnete, hľadajte ďalšie, aby ‘’oheň stále horel”.
Pamätajte, že práca na novom cieli často pôsobí ako nový stimul pre telo. Rôzne ciele vám dávajú šancu uspieť v novej oblasti, čo vám pomôže s dlhodobou motiváciou a sebavedomím.

2. Stále sa učte

Jedným z aspektov trénovania ktorý milujem, je potreba neustáleho vzdelávania sa a rozvoja.
Či už ide o pridanie dodatočného cvičenia, použitie variácie klasického cvičenia alebo o prijatie úplne nového tréningového programu. Zmena alebo vylepšenie vášho tréningu môže mať za následok pozitívnu reakciu, ktorá vás udrží motivovaných. Len sa stále učte.

3. Investujte do svojej pohody

Tréning je stres. Práca, rodina a život všeobecne sú všetky ďalšie stresové faktory pre telo. Aj keď je stres pozitívna (a požadovaná) reakcia, jeho nadbytok môže byť škodlivý a mentálne vyčerpávajúci. A to významne ovplyvní váš výkon v tréningu a v živote, čo vedie k neuspokojivým výsledkom a zaostávajúcej motivácii.
Je dôležité zamerať sa na regeneráciu, hormonálny balans a všeobecnú pohodu. V podstate potrebujete rovnováhu – príklady: spánok najmenej 8 hodín za noc, masáž, vhodná suplementácia, ranná rutina (meditácia / dýchanie, pohyb, hydratácia) a dokonca aj rutina po jedle, napríklad 10 – 20 minútová nenáročná prechádzka po hlavnom jedle dňa.

4. Necvičte sami

Pre každého, kto má problém s motiváciou, je jednoduchým tipom vyhľadať  kamaráta alebo tréningovú skupinu. Správny partner alebo skupina môže okamžite vytvoriť pozitívnu reakciu v úvodnej snahe, motivácii a udržať si zodpovednosť.
Ako bonus môže mať skupina obrovské sociálne výhody. Táto spolupatričnosť môže budovať priateľstvá a putá, ktoré trvajú celý život.

5. Buďme vďační

Zamyslite sa aké krásne, silné a pôsobivé môže byť železo. Po prvé, všetci by sme mali byť vďační za to, že máme schopnosť ho zdvihnúť . Niektorí ľudia to šťastie nemajú.
Po druhé, nezabudnite, že telocvičňa môže byť naším chrámom – miestom, kde zabudneme, miestom, kde sa dá vypnúť svet, našou rehabilitáciou, antidepresívom, miestom, kde vieme pozitívne meniť naše myslenie.

Ludo-web1-min
AUTOR

Ľudovít Czókoly

CrossFit Level 2 Trainer
Head Coach