O konkurencii by ste mali vedieť, ale nie proti nej bojovať hlúpymi rozhodnutiami. Nemá zmysel podávať sťažnosti na iný podnik alebo odsudzovať iný šport. Ak všetci chceme pomáhať ľuďom byť zdravšími, tak nie je našou úlohou ich informovať o tom, že akákoľvek pohybová aktivita pomáha k lepšiemu zdraviu?

Väčšina z tých, ktorí odsudzujú iný pohyb, ten šport nikdy neskúsili. ‘’Nesúďte bez vlastných poznatkov!’’ Ľudia už nie sú hlúpi a rýchlo pochopia, prečo to robíte.

Ten, kto sa naozaj bojí konkurencie, rozmýšľa ako inému uškodiť. Ten poškodený a rozumný majitel vyrieši akúkoľvek prekážku, čo ho robí ešte lepším lídrom a tým si upevňuje svoje miesto na trhu. Zbiera skúsenosti a stará sa LEN o svoj podnik.

Ak by sme sa všetci báli konkurencie neexistovali by žiadne podniky. Hlavne v dnešnej dobe, ktorá podnikaniu celkom praje. Samozrejme až na posledné udalosti s koronavírusom. Snažím sa v tom nájsť niečo dobré. Ako sa vraví: ,, Úspech je zlý učiteľ. ‘‘ Ak by sa nám vždy len darilo, dosiahli by sme len málo. Premýšľajte ako z toho vyťažiť. Ako dokázať, že ste naozaj silný podnik. Ukážte konkurencii, že vy prežijete aj takú krízu, akou je koronavírus.

Osobná skúsenosť s antiREKLAMOU

Navyše, nie nadarmo sa hovorí, že aj negatívna reklama je dobrá reklama. Ľudia sú zvedavé tvory a keď aj napíšete vo všeobecnosti svoj negatívny názor na podnik alebo šport, minimálne v nich vzbudíte zvedavosť a začnú to vyhľadávať. Iný prípad je, že sa dokonca pôjdu presvedčiť. Tak si ani neuvedomujete,že ste im pomohli.

Toto sa väčšinou deje, ak sú služby ponúkané ‘’konkurenciou“veľmi slabé a výsledný produkt žiadny. Recept na väčší úspech je jednoduchý. Namiesto toho, aby ste riešili celý svet okolo, snažte sa riešiť ten svoj svet.
Ak sa vám stane, že o vás konkurencia negatívne napíše, môže vám to priniesť nových sledovateľov na vašej webovej stránke a dokonca aj viac návštevníkov vášho podniku. Poďakujte im.

Ako správne konkurovať

Mali by ste byť konkurencie schopní, ale nie len prázdnymi rečami. Ukážte, že vaša služba je lepšia ako služba niekoho iného.

Tí čo majú rozum a jasný cieľ, neriešia konkurenciu. Sústredia sa na to, aby predávali perfektné služby. To vedie k tomu, aby sa oni sami stali vzorom pre ostatných. 

Čo chcem vysvetliť…

Energiu, ktorú investujete do ohovárania iného podniku, ktoré by mali ostatných poškodiť, radšej venujte svojim vlastným aktivitám a zlepšovaním sa.

Ak chcete riešiť konkurenciu, nájdite si niekoho, kto je lepší ako vy. Premýšľajte nad tým, čo robia lepšie a berte si z nich príklad.  A keď už od nich aj niečo okopírujete, ‘’NEHEJTUJTE ICH’’ .. veď ste od nich všetko okopírovali a teraz sú zlí? 

Odlíšiť sa znamená dať službu alebo produkt, ktorý by nikto nečakal. Je to niečo čím šokujete ostatných.

Príklad:

Vedeli sme, čo je CrossFit. Vieme aj, ako tieto tréningy fungujú. Mali sme problém, dostať k nám viac žien. Mienka žien o CrossFite znamenala – veľké, svalnaté ženy a pod.  Možno aj smerovanie CrossFitu je o tom, že všetci trénujú spolu. Muži, ženy, starší, mladší… To čo sme urobili sa podľa všetkého vymykalo tomu správnemu modelu CrossFitu.

Vytvorili sme ľahšiu verziu CrossFitu LEN PRE ŽENY s názvom Ladies Power. Niekoľko gymov sa nás pýtalo či nám to ide. Ide?? 50% naších členov sú ženy. Čo viac k tomu dodať? Splnili sme cieľ. Teraz sme veľmi poctení, že nás ďalšie gymy začali kopírovať. Niekde sa to volá rovnako, niekde vymenili jedno slovo. Dôležité je aj to, kto tieto tréningy robí a ja viem, že naša Linda v tomto nemá konkurenciu.

Urobili sme to, čo nikto nečakal.

Verte dlhodobo svojím víziám

Rok som trénoval jedného seniora 65+rokov. Na tréningoch bol sám- celýýý rok. Vcítil som sa do situácie našich seniorov. Hovoril som si, že aj keby cvičenie v skupine s ostatnými vekovými skupinami mohlo byť fajn, asi ani moja babka by sa necítila dobre, keby mala hopkať medzi mladými ľuďmi. Možno by sa to časom dalo, ale prekonať ten prvotný strach sa dá len tým, že prídete medzi svojich. Je to prirodzené pre väčšinu z nás. Všetci máme rešpekt zo spoločnosti, v ktorej sa necítime ‘’ako doma’’. Tak vznikol program s názvom DLHOVEKOSŤ V POHYBE . Stále som veril, že pohyb pre seniorov je veľmi, naozaj veľmi dôležitý. Po vyše roku ich bolo asi 6. Teraz to ešte nie sú dva roky a je ich 16. Síce ich už netrénujem, ale vždy keď prídem do gymu a vidím ich ako sa snažia, naplní ma to radosťou, pocitom, že CrossFit Senec opäť mení životy ľudí. Tá radosť v ich tvárach sa nedá opísať.

K tomu počtu prispel veľmi aj tréner Martin. To znamená, že spoločne ako tím sme si definovali to, čomu veríme, ale o tom už v ďaľšom článku. 🙂

Ako si navzájom pomôcť?

Ak máte pocit, že o vašom športe je malé povedomie, spojte sa s ďaľším gymom a dohodnite si spoločné aktivity alebo spoločné reklamy na propagáciu športu vo vašom regióne.

Čo dávate svojím zákazníkom?

Dajte ľuďom viac ako konkurencia. Robte všetci svoju prácu tak, ako máte a bude sa dariť aj vám. V každom podniku sa dá niečo zmeniť. Môžete byť kaviareň. Buďte iná kaviareň ako ostatné. Predávajte nekomerčnú kávu, dohodnite sa s malou pražiarňou. Máte posilňovňu a máte pocit, že sa nedá byť INÝ- lepší. Poviete si, čo už môže byť iné na posilňovni? Nie je to o strojoch. Rovnako si „odcvičím“ v jednej posilňovni ako aj v druhej. Ale… Čo ste spravili navyše pre svojich zákazníkov? Nemyslím ZADARMO. Aká služba je lepšia? Prečo by som mal ísť radšej k vám a nie ku konkurencii. Nelákajte ľudí na veci zadarmo. To čo je zadarmo väčšinou nemá hodnotu. Ľudia si zaplatia za lepšiu službu. Tí, ktorí nie, tak tí nie sú vaši zákazníci.

“Pokiaľ sa neviete odlíšiť, nikdy nebudete vedieť konkurovať ‘’

‘’Nie sme na divokom západe, aby sme bojovali medzi sebou’‘

Ak potrebujete niečo zmeniť a neviete ako, rád vám pomôžem. 

robert-web
AUTOR

RÓBERT RYBANSKÝ

Owner & CEO
CrossFit Level 1 Trainer